Se första trailern från cyberpunk-RPG:t Rain of Reflections
Ambitiöst svenskt rollspel visar upp sig.
#cyberpunk, #leijonhufvud, #lionbite-games, #rain-of-reflections, #rpg
Det såg ambitiöst ut. Hoppas på lite gameplay, så vi får se hur det spelas också.
Vad hände med releasen? Jag skummade igenom er tidigare nyhet och där står det att det är planerat att släppas under 2016. Två år är en lång försening.
Kommer Victor göra comeback och recensera spelet själv?
Kul att ni gillar't!
Och bra där, @Buio! Det är min favoritversion (jag sitter med 21:9-skärm själv)!
@Bennii Kort kan jag väl konstatera att det som hänt är att vi insett potentialen med projektet och velat löpa linan fullt ut med den. Viktigast för oss är att spelet i slutändan blir så bra som det har all möjlighet att bli.
Det är med hänsyn och omtanke för spelarna också - vi vill inte skynda ut något ofärdigt, och därmed indirekt lura folk att köpa något vi inte till hundra procent tror på och tycker är fullvärdigt själva. Historien har sannerligen utvisat hur snett det kan gå när yttre omständigheter - såsom räkenskapsår, orealistiska deadlines och aktieägare - får sätta agendan...
Ingen har väl någonsin berömt ett spel för att helt enkelt bara vara i tid. Vad som prisas och hyllas i längden är ju - oberoende av hur bra utvecklarna varit på att gissa och uppskatta sitt enorma arbete - ett genuint BRA spel. Och ett genuint BRA spel är tidlöst!
Ursäkta det långa och svamliga svaret!
Finns ett avsnitt av min podcast Overkligt där jag pratar mer om just detta, ifall någon är intresserad av mer svammel på ämnet: http://overkligt.se/podcast/180-galaxer-av-kreativitet
Av det man hört från Leijonhufvud genom Spelradion, Overkligt, P2P och P3 Spel verkar han ställa enorma krav på sig själv vad det än gäller, har därmed svårt att se hur detta skulle kunna bli dåligt.
Får se om han bara ställer krav på att få ansikts-animationerna att bli lite mer naturliga också, såg rätt stelt ut på sina ställen
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
Får se om han bara ställer krav på att få ansikts-animationerna att bli lite mer naturliga också, såg rätt stelt ut på sina ställen
Tycker inte det var något problem med dem. Det här är ett spel från en liten studio. Det finns spel med enorm budget som inte lyckats lösa ansiktsanimeringar, typ Mass Effect Andromeda. Jämför snarare detta spel med Life is Strange som lyckas förmedla känsla genom story och röstskådespelare. Precis vad jag hoppas detta spel lyckas med.
@Vicachu: Kul att se någon bakom projektet svarar!
Det här verkar ju vara just min sorts spel, älskar när spel låter mig BLI karaktären rätt in i själven - typ Life Is Strange och Bioware. (även om Life Is Strange lyckades göra sönder min hjärna)
Ska bli kul att få vara era karaktärer ^_^
Kram
Fick garanterat upp mitt intresse, kommer verkligen att hålla koll på detta!
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Är alltid positiv till cyberpunk! hade inte hört talas om detta innan så jag ska hålla lite koll nu. Såg riktigt bra ut för att vara ett spel från en mindre studio också, att ansiktsanimationerna är lite stela kan man leva med då, klarade ju av att njuta av att spela om Deus Ex för bara några år sedan så...
Fråga till @Vivachu . Kommer det finnas typ city-hub områden och sånt i spelet eller är det en mer linjär historia? En del av fröjden i cyberpunkvärldar i spel är ju bara att traska runt långsamt i de (helst regniga) miljöerna.
@Vicachu: Vill ni ha tips, som.. förmodligen kommer för sent för att göra nånting med... jag vill ändå nämna det om inte annat för att ge er ett kul samtalsämne..
En sak som var jättebra på att suga in mig i karaktären i MassEffect 3 var röst-kommandon.. inte i action-scenerna då.. utan.. när du kommunicerar med andra karaktärer.. att kunna välja dialog-val genom att läsa upp det.. OMG the immersion!
Jag vet inte hur svårt/lätt det är att implementera.. men guuud vad kul om det kunde bli standard.
skulle till och med kunna finnas utanför dialogbitar.. där en annars kan trycka X för att säga hej.. skulle en text kunna dyka upp som "sak du kan säga"
Nu kanske jag bara drömmer.. men nu när jag ändå kommenterar i en tråd där en rpg-skapare är med så... varför inte nämna det?
Kram!
Det luktar vatten över huvud men håller tummarna
Mmm, inte hört något på länge. Lite oroande.
Många utvecklare lägger ju locket på och sen helt plötsligt kommer spelet ut, så innan vi hör nått annat så är det bara att vänta och hoppas på höstrelease 2018