Njut av 2 minuter Q3-doftande Quake Champions-gameplay
Låter ofta som ett barnprogram.
Audio: Taunts OFF
Får man hoppas.
Ja, det störde jag mig också på. Annars såg det riktigt trevligt ut.
Man vill dock se gameplay med folk som faktiskt är bra...
Jag tvivlar faktiskt på att det i dagsläget finns någon som är bättre än zero4 på just QC.
Hoppas verkligen man kan dra ned på effekterna. Gick ju stundtals inte att se ordentligt. Och ja, raketerna kändes på tok för långsamma. Vill inte ha trötta overwatch-rockets! :/
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Herregud vad trevligt detta kan bli!
Hoppas på att FZ drar igång lite ctf servrar igen när detta går live?
Hade dock varit kul att se en trailer med:
r_lightmap 0
r_vertexlight 1
r_picmip 3
Haha, ska skriva ihop min intervju med Tim Willits men han sa i princip "att Carmack öppnade upp för platta väggar var verkligen ett misstag så här i efterhand". Han sa det på ett skämtsamt sätt.
Haha, ska skriva ihop min intervju med Tim Willits men han sa i princip "att Carmack öppnade upp för platta väggar var verkligen ett misstag så här i efterhand". Han sa det på ett skämtsamt sätt.
Haha, det vart ju tur det för det hör ju ändå spelet till rätt rejält. Bort med all störande grafik och full fokus på skill istället
Jag tvivlar faktiskt på att det i dagsläget finns någon som är bättre än zero4 på just QC.
Du har nog helt rätt och det är inte som att jag skulle vara bra heller!
Jag tror en av dom sämre sakerna och detta kan mycket väl bli det sämsta quake på den fronten, att man inte kommer kunna modifiera grafiken så mycket. För då pajar typ hela f2p saken.
Sedan tänker jag bara gissa att man inte kommer kunna göra banor?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
@Hipshot: så att det går ändå snabbare o tilltalar en ändå mindre publik?
Hehe, nej, det vill man ju så klart inte. Ingen publik inget spel.
Betan kommer väl snart, så då får man se helt enkelt!
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Jag fortsätter att vara försiktigt optimistisk! Såg bra ut men de där tauntsen var riktigt störande, så jag hoppas de går att stänga av.
Såg inte vapenmodellerna lite tråkiga ut, speciellt railen?
Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.
När gameplay är så snabb känns det som att det bara är slump om man råkar träffa.
Jag tycker senaste DOOM gör allt rätt här i att ha lagom för snabb gameplay.
Gamla quake gick inte alls såhär fort. Dang it.
Ehm..
Det beror på vem som spelar.
Doom var plågsamt långsamt.
Du har nog helt rätt och det är inte som att jag skulle vara bra heller!
Jag tror en av dom sämre sakerna och detta kan mycket väl bli det sämsta quake på den fronten, att man inte kommer kunna modifiera grafiken så mycket. För då pajar typ hela f2p saken.
Sedan tänker jag bara gissa att man inte kommer kunna göra banor?
Personligen tycker jag att det för en gångs skull ska bli rätt skönt om de låser fast grafikinställningarna något.
Just för att spelet ska även kännas lite fräscht när folk tittar eller spelar de, inte endast optimerat för att folk ska se endast enemymodel mellan grå/rosa väggar . Körde själv dock när det begav sig med picmip 2-3 som regel och ibland även 5, men de ser så dystert och tråkigt ut många gånger. Och idag när man är lite äldre så tycker jag djupseendet blivit försämrat för min egen del, så picmip 0/1 får jag köra med för att enklare via texturerna kunna se avstånd bättre.
Dock en sak som jag anser viktig i allt detta! Även om de flesta grafikinställningarna blir "låsta" när de gäller picmip med mera, så tycker jag att det är viktigt att man faktiskt kan se andra spelare. Vill minnas att de funnits många spel där man haft problem att se lagkamrater/fiender när de släppts. De behöver rimligtvis inte röra sig om brightskins som förr i tiden. Men om man kikar på bra lösningar så gillar jag ändå hur man gjorde i Overwatch, där alla har någon sorts outline på skinsen så man ser dem tydligt.
I övrigt sjukt kul att se gamla Zero4 skutta omkring i nya Quake. Vet att han numera är anställd som någon sorts esport community manager på ID Software. Så de har verkligen haft tillgång till en av de främsta 1v1 spelarna ifrån Quake3 att rådfråga.
(Detta vart mitt första inlägg sedan 2012 här. Har ju inte gått att logga in de senaste 5 åren om man använt klan prefix ifrån förr. Och inte har ni svarat på mailen angående detta Fz!).
"It aint about power, it's about balance!" InitialD
Man vill dock se gameplay med folk som faktiskt är bra...
Vem syftar du på egentligen, killen som spelar eller dem han spelar mot?