11 november ska det vara dags. Bethesda game studios eftertraktade och mystiska Starfield, deras första nya ip på 20 år, ska se dagens ljus. Men innan dess är det såklart dags för en lång marknadsföringskampanj, där gameplay såklart står högst på önskelistan.

Man börjar med en hel del pratande huvuden, blogginlägg och intervjuer, denna gång i form av ett snack med lead designer Emil Pagliarulo. Pagliarulo gör inga avslöjanden, men pratar sig varm om hur mycket vi kommer att gilla spelet:

”Oh. Oh wow. Yeah. This is… something really special. Players are going to lose their minds. Now we just have to finish it!”

Lead designern har tidigare jobbat på titlar som The Elder Scrolls III: Morrowind, The Elder Scrolls IV: Oblivion, Fallout 3, The Elder Scrolls V: Skyrim, Fallout 4 och nu senast Fallout 76. På frågan om vilka spel som har inspirerat honom svarar han med några givna favoriter:

"The whole team draws a lot of inspiration from other games, too. Thief still ranks as one of my favorite games of all time. But I play a lot of games, from all different genres. [...] I really love playing games that just make me shake my head, like, “Wow. I know how they did that, and it is a crazy accomplishment.” The newest Spider-Man games have been like that for me. Or Cyberpunk. Man, to make a giant, open-ended environment like Night City? That is no easy feat. Seriously impressive."

Vi har tidigare fått ett par hårt skriptade och klippta rundabordssamtal med bland andra Todd, the Toddmeister. Kolla in dem nedan.