Intervju - Frictional Games
Fler borde lära av detta mästerverk
Känns lite tråkigt med i princip bara en enda fiende genom hela spelet, kanske blir lite enformigt. Om inte spelet är 30 min långt kanske då...
Nu var det själva principen jag efterlyste, inget annat.
Bra intervju, måste verkligen instämma:
"Läskiga spel gör man genom att inte visa läskiga monster, fastslår Jens. Istället gäller det att få spelaren att tro att det finns läskiga monster och låta hjärnan och fantasin sköta jobbet med att mer och mer skapa den läskiga miljön."
Det har de verkligen lyckats med, har aldrig vart så rätt i hela mitt liv som när jag började spela Penumbra serien! Ibland har det varit så läskigt att jag stängt av spelet och fortsattit när det är ljust ute (A)
Helt rätt. Aldrig känt mig så rädd i ett spel :). Lite klurigt var det också
Penumbra är helt klart ett av de absolut bästa spelet jag har lirat. Har lirat igenom hela ettan, spelet har en drivande story och är utmanande och ofta småläskigt. Ljudet, musiken och stämningen är grymt bra.
Riktigt bra intervju. Håller tummarna för det nya spelet.
dare to be bold