Feedback till Fragzone-fredag

Medlem

Det var en period efter att Calle och Jocke försvann som FF dog lite för mig, men efter månader gick ni tillbaka till gamla konceptet, och återigen är ni lika viktiga som tacosen en fredag!
Längtar redan nu efter uppesittarkvällen!

Ni har ett bra tugg, intressant att lyssna på vad ni spelar eller ska spela! Kul att höra om medlemsrecensioner och vad som händer på sajten.
Ni gör ett grymt jobb!

Medlem

Jocke och Calle måste gästa. Gäster överlag. Minst en gäst var fjärde avsnitt!

Wakkah är bättre live än förinspelad och klippt. Han pratar för onaturligt på inspelningar (menar inte skånskan alltså), blir bara knas.

En slide där man visar en liten taball på spel som kommer inom närtiden.

Medlem

Jag tycker att programmen ska vara max en timma, gärna ner mot en halvtimma. Ni behöver inte få med precis allting i varje program. Välj ut några få ämnen som ni fokuserar på.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Vid sidan om några nämnda saker är mitt enda förslag att då och då, när tid finns, sända extra avsnitt som grottar ned sig i något. Oavsett om det handlar om något aktuellt, en nostalgitripp, indiescenen, förgrenade narrativ eller varför Tim Schafer är så satans älskvärd.

Nedslag på olika teman, helt enkelt.

Stort medhåll på det här förslaget.

Medlem
Skrivet av justabit:

Wakkah är bättre live än förinspelad och klippt. Han pratar för onaturligt på inspelningar (menar inte skånskan alltså), blir bara knas.

Detta är väldigt synd, känns som han läser direkt från ett manus utan någon personlig touch.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Som många andra upplevde jag början av den "nya" tiden utan Calle och Jocke som lite famlande, vilket såklart är förståeligt då det var stora skor att fylla. Det senaste året tycker jag dock har blivit bra mycket bättre och nu är FF återigen en av veckans verkliga höjdpunkter.

Jag hade dock velat se lite mer struktur när det kommer till själva schemat för sändningar, förstår att saker och ting kan hända så att det blir svårt att kanske få ut ett avsnitt varje vecka men då kanske man kan ha några förbandade specialavsnitt? Saker ni kan ta till vid ledigheter eller liknande? Kan ju vara saker som kanske någon kortare dokumentär om någon studio? Spelserie eller vad som egentligen behöver ju inte alltid vara i just formatet av FF.

Vad det gäller tiden på programmet tycker jag att runt en timme är alldeles perfekt.

Videorecensionerna har varit ett trevligt tillskott även om jag som många andra kan tycka att de ofta har känts lite forcerade, Wakkah är grym i övrigt men han har ofta känts väldigt stressad i klippen och pratat på lite väl fort. Med det sagt, jag tycker formatet som sådant är bra och tror att Wakkah kan växa in i det, det behövs bara lite mer jobb på manus och kanske lite mer jobb i redigeringen.

Det sista jag skulle vilja lyfta är Patreon, vad händer där egentligen? Jag kan gladeligen betala en slant till FZ, hade kunnat tänka mig att öka nivån också men då måste ju något hända? Inte en uppdatering på Patreon på över ett år och total radiotystnad från redaktionen. Det är ärligt talat under all kritik att det senaste inlägget där är från 3.e Juni 2022. Något borde ni kunna komma med kan jag tycka.

Medlem

Ser alltid fram emot varje fredag och Frafzone-Fredag. Blir alltid besviken när det inte är.

Det enda jag önskar mig är lite mer framförhållning och tydlighet om det blir ett avsnitt eller inte. Var någon mer som skrev här ovan att det känns som lotteri ibland om det skall bli ett avsnitt eller inte, oavsett sjukdom och sådant. Det kan ju alltid hända.

12
Skriv svar