Coldplay Ullevi 2023

Medlem
Coldplay Ullevi 2023

Den 8-9 samt 11-12 Juli i år intar de brittiska arenapoparna i Coldplay Ullevi i Göteborg med sin gigantiska Music of the Spheres-turné och då jag inte sett dem sedan Stockholm Stadion 2009 är jag enormt pepp på att se dem lördagen den 8:e. Någon annan som ska dit? Eller gå någon annat datum? Finns tydligen fler biljetter släppta nu.

Verkar ju onekligen bli en audiovisuell fest utan dess like!

Medlem

Min sambo ska dit med sin familj. Det är synd att jag finner deras musik så otroligt ointressant, för deras konserter verkar verkligen häftiga!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Såg riktigt nice ut, ja verkar ju bli jäkla massa effekter

Medlem
Skrivet av Force:

Min sambo ska dit med sin familj. Det är synd att jag finner deras musik så otroligt ointressant, för deras konserter verkar verkligen häftiga!

De har faktiskt otroligt mer tryck live än på skiva så tycker du borde ge dem en chans! Minns spelningen på Stadion när de framförde Yellow där så skickade de ut massa gigantiska gula "badbollar" vi i publiken fick slå runt (jag blev så glad när en äntligen kom till där jag stod så jag fick slå vidare den) och när de hyllade då nyligen bortgångna MJ genom att framföra Billie Jean! Otroliga ögonblick som var allt annat än tråkiga och ointressanta utan tvärtom något jag bär med mig resten av livet. Hoppas på några nya sådana nu på Ullevi!

Medlem
Skrivet av Gaara:

Såg riktigt nice ut, ja verkar ju bli jäkla massa effekter

PEPPEN!!!

Medlem

Det är verkligen sjukt hur läckert de använder alla besökares armband för att skapa en unik helhetsupplevelse som gör sig bäst på håll!

Medlem

Hur kan en inte vilja vara del av detta?

Medlem

Jag och min sambo var sugna på att gå, men när vi kollade på biljetter (var länge sedan nu) så var det så in i helvete dyrt att vi valde att stå över.

Hoppas det blir en bra upplevelse för er som ska dit!😊


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Jag och min sambo var sugna på att gå, men när vi kollade på biljetter (var länge sedan nu) så var det så in i helvete dyrt att vi valde att stå över.

Hoppas det blir en bra upplevelse för er som ska dit!😊

Ett tips är att kolla i Facebook-grupper som Coldplay Ullevi 2023 och/eller Coldplay Tickets 2023 Ullevi (om ni har Facebook) ser många som inte kan gå längre och försöker sälja av biljetter både till men även många gånger under inköpspris. Sällan eller aldrig dyrare i alla fall!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ett tips är att kolla i Facebook-grupper som Coldplay Ullevi 2023 och/eller Coldplay Tickets 2023 Ullevi (om ni har Facebook) ser många som inte kan gå längre och försöker sälja av biljetter både till men även många gånger under inköpspris. Sällan eller aldrig dyrare i alla fall!

Verkar gå att få ståplats för 1095spänn resale på Ticketmaster iaf om man orkar sitta en stund o F5 så man slipper de dyrare scalper priserna som oftast är där. Hoppas alla som köpte biljetter bara för att tjäna pengar på dem inte får sina biljetter sålda....

Skribent

Tips för Ullevi-konserter om man vill gå billigt och kan tänka sig att stå långt bak är att vänta tills precis konserten har börjat. Då kan man erbjuda skambud till de som står utanför och säljer biljetter. Billigaste jag lyckats med var 100 kr för U2.

Back to topic. Jag är ingen fan av Coldplay, men var på en av deras förra konserter. Jag blev inte frälst, men måste ändå säga att deras armbandsgrej för publiken är helt briljant. Det blir verkligen en show. Och det minns jag starkt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Tips för Ullevi-konserter om man vill gå billigt och kan tänka sig att stå långt bak är att vänta tills precis konserten har börjat. Då kan man erbjuda skambud till de som står utanför och säljer biljetter. Billigaste jag lyckats med var 100 kr för U2.

Back to topic. Jag är ingen fan av Coldplay, men var på en av deras förra konserter. Jag blev inte frälst, men måste ändå säga att deras armbandsgrej för publiken är helt briljant. Det blir verkligen en show. Och det minns jag starkt.

Ja, bara bra att utnyttja biljetthajar som inte kan få sålt till överpris haha! Också värt för dem som kanske inte älskar bandet men vill ha en bra och unik konsertupplevelse till bra pris!

Medlem

Blev lite nostalgisk och letade upp klipp från Stadion-spelningen 2009! Riktigt mäktig uppvärmning av publiken med det klassiska stycket "An Der Schönen Blauen Donau", följt av sattelitbilder av jorden (på sidoskärmarna, syns inte så jättebra i klippet) och sedan inzoomning på Sverige och tillslut Stadion (som syns ganska bra!) och publikhavet - och sedan kommer de ut med tomteblossen i handen! Fantastiskt!

Låten! Ballongerna! Euforin!

Mobil-vågen (något av en föregångare till handbanden?) och MJ-hyllningen!!!

Inte lika bra kvalitet men bra minnen av deras bästa låt och glädjen! Folkfesten! Kommer bli så sjukt med typ dubbelt så många i publiken den här gången...

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ett tips är att kolla i Facebook-grupper som Coldplay Ullevi 2023 och/eller Coldplay Tickets 2023 Ullevi (om ni har Facebook) ser många som inte kan gå längre och försöker sälja av biljetter både till men även många gånger under inköpspris. Sällan eller aldrig dyrare i alla fall!

Skrivet av Mike Stranéus:

Tips för Ullevi-konserter om man vill gå billigt och kan tänka sig att stå långt bak är att vänta tills precis konserten har börjat. Då kan man erbjuda skambud till de som står utanför och säljer biljetter. Billigaste jag lyckats med var 100 kr för U2.

Back to topic. Jag är ingen fan av Coldplay, men var på en av deras förra konserter. Jag blev inte frälst, men måste ändå säga att deras armbandsgrej för publiken är helt briljant. Det blir verkligen en show. Och det minns jag starkt.

Det är också ett superbra tips för att köpa falska biljetter, så det gäller att se upp lite i de fallen.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ett tips är att kolla i Facebook-grupper som Coldplay Ullevi 2023 och/eller Coldplay Tickets 2023 Ullevi (om ni har Facebook) ser många som inte kan gå längre och försöker sälja av biljetter både till men även många gånger under inköpspris. Sällan eller aldrig dyrare i alla fall!

Tack för tipset!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Det är också ett superbra tips för att köpa falska biljetter, så det gäller att se upp lite i de fallen.

Visst, absolut, bra att tänka på! Men: många är trevliga och vill bara sälja biljetter så någon kan gå istället för dem. Men be alltid om kvitto eller bevis för att de faktiskt har en biljett. Chatta lite med dem och se om de verkar trevliga och vettiga eller bara vill sälja (dyrt). Om de inte vill visa inköpsbevis eller ens minsta avbild på biljett är det nog uppenbart shady.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Visst, absolut, bra att tänka på! Men: många är trevliga och vill bara sälja biljetter så någon kan gå istället för dem. Men be alltid om kvitto eller bevis för att de faktiskt har en biljett. Chatta lite med dem och se om de verkar trevliga och vettiga eller bara vill sälja (dyrt). Om de inte vill visa inköpsbevis eller ens minsta avbild på biljett är det nog uppenbart shady.

Ja, ville inte skrämma någon i onödan - men det är tyvärr ett problem. (Kommer ironiskt nog jobba förebyggande med bland annat det utanför Ullevi på den konserten. 😅)
Men som du säger, är man försiktig så minskar man i alla fall risken.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Ja, ville inte skrämma någon i onödan - men det är tyvärr ett problem. (Kommer ironiskt nog jobba förebyggande med bland annat det utanför Ullevi på den konserten. 😅)
Men som du säger, är man försiktig så minskar man i alla fall risken.

NÄ, men alltid bra att vara försiktig! Bra aspekt av dig att ta upp! Jaha ska du vara biljettpolis utanför? Ser jag en sådan får jag säga hej då!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

NÄ, men alltid bra att vara försiktig! Bra aspekt av dig att ta upp! Jaha ska du vara biljettpolis utanför? Ser jag en sådan får jag säga hej då!

Haha, nja - volontär. ^^
En (förhållandevis liten, förhoppningsvis) del av uppgiften är att informera om risken med andrahandsbiljetter, aldrig kul att bli utsatt för bedrägeri eller bedrägeriförsök.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Haha, nja - volontär. ^^
En (förhållandevis liten, förhoppningsvis) del av uppgiften är att informera om risken med andrahandsbiljetter, aldrig kul att bli utsatt för bedrägeri eller bedrägeriförsök.

Aha, kul! Nä jag är så glad att jag fick biljetter vid släppet förra året så jag sluppit trassla med andrahansförsäljning osv. Men hoppas det går bra och lugnt för dig!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Aha, kul! Nä jag är så glad att jag fick biljetter vid släppet förra året så jag sluppit trassla med andrahansförsäljning osv. Men hoppas det går bra och lugnt för dig!

Tack detsamma, hoppas du och övriga konsertbesökare får det riktigt trevligt!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skribent
Skrivet av PeTTs0n:

Det är också ett superbra tips för att köpa falska biljetter, så det gäller att se upp lite i de fallen.

Fördelen med utanför Ullevi är att om säljaren tvekar på att följa med till biljettpersonalen innan pengar swishas så vet man att de är fugazi. Oftast är de som är precis utanför Ullevi cool. De som står borta vid Heden däremot....


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Fördelen med utanför Ullevi är att om säljaren tvekar på att följa med till biljettpersonalen innan pengar swishas så vet man att de är fugazi. Oftast är de som är precis utanför Ullevi cool. De som står borta vid Heden däremot....

Ja, man kan som sagt minska riskerna på olika sätt - Heden och Drottningtorget är väl inte platserna jag skulle köpa konsertbiljetter på direkt, trots att många försöker sälja där när det vankas konserter. ^^


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Var själv förvånad att Coldplay var så pass stora att de sålde slut Ullevi, än mindre flera spelningar. Alltid tyckt att de är lite menlösa i sin musik men kanske borde gå och titta för att få en ny uppfattning

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Tack detsamma, hoppas du och övriga konsertbesökare får det riktigt trevligt!

Tack! <3

Skrivet av caracarn:

Var själv förvånad att Coldplay var så pass stora att de sålde slut Ullevi, än mindre flera spelningar. Alltid tyckt att de är lite menlösa i sin musik men kanske borde gå och titta för att få en ny uppfattning

De har tidigare spelat i Globen, Stockholm Stadion, Tele2 Arena och Ullevi ett par gånger (tror det var 2017 senast) och denna turnén påbörjades 2022 och har kört på i hela världen med 2-5 spelningar på varje arena. Och varje spelning tar väl 50.000+. Men det finns förutom storhet även andra saker som spelar in här: coronan är över, och många saknar att gå på konserter och speciellt arenaspelningar. Det har funnits en stor längtan och nu är den över så många passar på. Sen har Coldplay också sagt att de bara har något studioalbum kvar i sig och att de sedan kanske bara spelar live och samarbetar med andra så man vet inte hur länge de kommer köra på så många kanske "passar på" att se dem utifall det blir deras sista chans att se dem.

Medlem
Hedersmedlem
Skrivet av caracarn:

Var själv förvånad att Coldplay var så pass stora att de sålde slut Ullevi, än mindre flera spelningar. Alltid tyckt att de är lite menlösa i sin musik men kanske borde gå och titta för att få en ny uppfattning

Tja, iom. att Coldplay stod för underhållningen på super bowl 2016 antar jag att de är ganska stora Jag gillade deras tidigare albums (A rush of blood to the head och X&Y), men är ganska ointresserad av deras senare musik. Däremot verkar stämningen/upplevelsen vara grym på deras konserter så tror nog att det är värt att gå även om man inte är något superfan av musiken.

Medlem
Skrivet av screamin-daemon:

Tja, iom. att Coldplay stod för underhållningen på super bowl 2016 antar jag att de är ganska stora Jag gillade deras tidigare albums (A rush of blood to the head och X&Y), men är ganska ointresserad av deras senare musik. Däremot verkar stämningen/upplevelsen vara grym på deras konserter så tror nog att det är värt att gå även om man inte är något superfan av musiken.

Ja, de peakade något med Viva La Vida (albumet) och efterföljande EP:n och anledningen till att jag inte sett dem live igen är att jag inte älskat deras efterkommande album lika mycket. Aldrig riktigt ogillat dem heller, men tyckt att några låtar per album varit bra men resten rätt... meh. Men nu när de blandar gamla klassiker med nya hits känns det som en perfekt tid att se dem igen!

Medlem

Riktigt läckert! Bara några dagar kvar nu!

Medlem

Kul med Elton-cover (och glasögonen) hoppas de kör något sådant när de är här också!

12
Skriv svar