Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av lonian:

Finns det något rykte som berättar VArför Nintendo skjutit fram switch 2 release?

Jag tänker på MIGswich hacket som gör att man kan föra över spel och spela. Kanske dom måste täppa igen säkerhetshål eller något.

Skrivet av jeppe109:

Det enda jag hört är att Nintendo vill ha en mer robust release lineup. Men vi får väl förhoppningsvis veta mer senare i år.

Själv tror jag inte det är ett måste med en stark release lineup. Speciellt inte om maskinen är bakåtkompatibel.
PS5 har sålt mycket trots att det inte fanns så mycket att hurra för vid release.

Skrivet av PGR1985:

Håller med!

Det räcker att utannonsera en stor mängd spel som kommer inom 6-12 månader efter att Switch NG är ute på marknaden.

Nya uppgifter pekar på att det är för att motverka scalping och producera fler konsoler.

Skrivet av anon_326145:

Jag tror mycket väl att Wind Waker och Twilight Princess skulle kunna portas till nästa konsol istället för att locka över fler att köpa den konsolen.
Lite synd då dessa spelen skulle funka väldigt fint även på Switch.

Ja, det är lite 50/50 hur de gör. Eller så släpper de till Switch för att ge så stor publik som möjligt och säger "betala 100kr extra för 4k/next-gen patch" så täcker de båda lägren.

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

"betala 100kr extra för 4k/next-gen patch" så täcker de båda lägren.

Tror du att det ens finns de som vill betala 100 kronor extra för 4K?
Trevligt i så fall för personer som mig som inte ens har 4K och har aldrig tänkt skaffa det. Få det för 100 kronor mindre 😜

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Tror du att det ens finns de som vill betala 100 kronor extra för 4K?
Trevligt i så fall för personer som mig som inte ens har 4K och har aldrig tänkt skaffa det. Få det för 100 kronor mindre 😜

Finns det alternativ att uppgradera så kommer alltid en hop människor göra det, så tror absolut Nintendo kan komma undan med det Och det blir nog inte billigare för dig/er som inte vill uppgradera utan dyrare för oss som vill. Så räkna med typ 599 för båda i ett paket.

Medlem
Medlem
Skrivet av Gertzy:

Finns det alternativ att uppgradera så kommer alltid en hop människor göra det, så tror absolut Nintendo kan komma undan med det Och det blir nog inte billigare för dig/er som inte vill uppgradera utan dyrare för oss som vill. Så räkna med typ 599 för båda i ett paket.

Om den ens klarar 4k.
Själv föredrar jag 60fps.

Sen har jag testat att emulera switch på datorn och få upp spel som Mario wonder i 4k. Kan säga att man enbart notetar en hårfin linje i skillnad på karaktären. Kanske blir större skillnad i andra spel och om man har en enorm tv, min är bara 42 tum.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Inaktiv

Jag sitter och fantiserar lite nu med vad Nintendo skulle kunna göra med sin nästa konsol.
Tänkte om de fixar till dockningsstationen lite mer så att den skulle kunna funka både att koppla sin konsol till teven plus ett tillbehör att ”streama” till.
Jag menar om det skulle gå att göra det så skulle man kunna göra så att man skulle kunna spela multiplayer mellan dockningsstationen och den bärbara konsolen, så att en eller flera spelar på teven medan en spelar bärbart (eller att flera möts, ett lag på teven och ett lag gemensamt på den bärbara)
Detta skulle också kunna underlätta om DS spel skulle komma till Switch Online då en skärm skulle kunna vara på teven och den andra på den bärbara konsolen.
Plus att fler Wii U spel skulle kunna dyka upp.

Medlem
Skrivet av lonian:

Om den ens klarar 4k.
Själv föredrar jag 60fps.

Sen har jag testat att emulera switch på datorn och få upp spel som Mario wonder i 4k. Kan säga att man enbart notetar en hårfin linje i skillnad på karaktären. Kanske blir större skillnad i andra spel och om man har en enorm tv, min är bara 42 tum.

Håller med om att det är bättre att prioritera framerate, 1080p ser dessutom fortfarande bra ut på 4K TV, det är mycket bortslösad kraft att köra 4K...

Skrivet av anon_326145:

Jag sitter och fantiserar lite nu med vad Nintendo skulle kunna göra med sin nästa konsol.
Tänkte om de fixar till dockningsstationen lite mer så att den skulle kunna funka både att koppla sin konsol till teven plus ett tillbehör att ”streama” till.
Jag menar om det skulle gå att göra det så skulle man kunna göra så att man skulle kunna spela multiplayer mellan dockningsstationen och den bärbara konsolen, så att en eller flera spelar på teven medan en spelar bärbart (eller att flera möts, ett lag på teven och ett lag gemensamt på den bärbara)
Detta skulle också kunna underlätta om DS spel skulle komma till Switch Online då en skärm skulle kunna vara på teven och den andra på den bärbara konsolen.
Plus att fler Wii U spel skulle kunna dyka upp.

Mmm...tycker dom ska göra Switchen 2/Dockan kompatibel med både Wii U Gamepad och Wii sensor bar/Wii Remote.

Inaktiv
Skrivet av Majoren:

Mmm...tycker dom ska göra Switchen 2/Dockan kompatibel med både Wii U Gamepad och Wii sensor bar/Wii Remote.

Får hoppas att det blir lika populärt som Gamecube handkontrollen då så att det kommer en adapter till det med 🙂

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Får hoppas att det blir lika populärt som Gamecube handkontrollen då så att det kommer en adapter till det med 🙂

Ja, eftersom Nintendo satsar mycket på sina retro-spel så tycker jag de kan fixa så fler gamla kontroller och tillbehör funkar. Gärna en lite större dockstation med 4 GC-kontrollportar inbyggda utöver USB-portarna. Och en sensorbar-port baktill. Och att Wii U wi-fi-grejen byggs in i Switchen eller Dockan så man kan streama som på Wii U helt utan lag.

Medlem

Idag är det Pokémon Day och Nintendo har just haft en presentation (se ovan) där de mest visade mobilappar - där Trading Card Game är stora kommande nyheten - men avslutade med "Pokémon Legends: ZA" som släpps 2025 så kanske blir en Switch 2-titel?

Förövrigt fyller denna tråden ett år idag! Det tycker jag vi hurrar för!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/6Qi4COrQ7aA?t=658

Idag är det Pokémon Day och Nintendo har just haft en presentation (se ovan) där de mest visade mobilappar - där Trading Card Game är stora kommande nyheten - men avslutade med "Pokémon Legends: ZA" som släpps 2025 och visades utan konsollogga så det tolkar jag som att det kommer vara ett första Switch 2-spel

Förövrigt fyller denna tråden ett år idag! Det tycker jag vi hurrar för!

Hurra för ett nytt legends spel och trådens födelsedag!
Hoppas Switch 2 utannonseras innan tråden hinner fylla 2 år
Men Nintendo Switch loggan visas ju uppe till höger vid 12:33? Betyder detta att den kommer vara till både OG Switch och Switch 2?

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/6Qi4COrQ7aA?t=658

Idag är det Pokémon Day och Nintendo har just haft en presentation (se ovan) där de mest visade mobilappar - där Trading Card Game är stora kommande nyheten - men avslutade med "Pokémon Legends: ZA" som släpps 2025 så kanske blir en Switch 2-titel?

Förövrigt fyller denna tråden ett år idag! Det tycker jag vi hurrar för!

Var det ett A? Såg så konstigt ut så jag läste ”Pokémon Legends Z-Lambda”

Medlem
Skrivet av Khonmon:

Hurra för ett nytt legends spel och trådens födelsedag! Hoppas Switch 2 utannonseras innan tråden hinner fylla 2 år
Men Nintendo Switch loggan visas ju uppe till höger vid 12:33? Betyder detta att den kommer vara till både OG Switch och Switch 2?

Ja, jag missade loggan bara (så har redigerat bort det men du hann citera mig innan haha) så det kommer tydligen vara ett Switch-spel, men det utesluter ju inte att det även kommer till Switch 2! Det får tiden utvisa. Men med tanke på hur lite som visades tror jag att det är större och vackrare än de vågar visa just nu! Och ja, utannonseras kommer nog konsolen hinna göras om den ska släppas i Mars 2025 - eller senare - men det återstår att se hur mycket det kommer läcka och ryktas mellan utannonsering och släpp också!

Inaktiv
Medlem
Skrivet av anon_326145:

Var det ett A? Såg så konstigt ut så jag läste ”Pokémon Legends Z-Lambda”

Var inte säker först utan antog det bara, men fick ett mail nu som bekräftar att det är titeln!

"Announcing an ambitious new entry to the Pokémon video game series—Pokémon Legends: Z-A, releasing simultaneously worldwide in 2025!"

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Var inte säker först utan antog det bara, men fick ett mail nu som bekräftar att det är titeln!

"Announcing an ambitious new entry to the Pokémon video game series—Pokémon Legends: Z-A, releasing simultaneously worldwide in 2025!"

Ja, då är det Z-A och inte Z-Λ 🙂

Medlem

Hurra till tråden!🎂🎂

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Ja, då är det Z-A och inte Z-Λ 🙂

Det skrev jag ju aldrig heller? Missade -strecket bara men skrev ju A från början.

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Det skrev jag ju aldrig heller? Missade -strecket bara men skrev ju A från början.

Inte du, men jag 🙂

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, jag missade loggan bara (så har redigerat bort det men du hann citera mig innan haha) så det kommer tydligen vara ett Switch-spel, men det utesluter ju inte att det även kommer till Switch 2! Det får tiden utvisa. Men med tanke på hur lite som visades tror jag att det är större och vackrare än de vågar visa just nu! Och ja, utannonseras kommer nog konsolen hinna göras om den ska släppas i Mars 2025 - eller senare - men det återstår att se hur mycket det kommer läcka och ryktas mellan utannonsering och släpp också!

Missade också loggan först men var någon på streamen jag kollade på som nämnde den.
Kan vara så att de visade lite för att de inte hunnit göra klart så mycket... Men vi får försöka vara positiva
Jag är tyvärr inte helt 100% säker att Switch 2 kommer utannonseras inom ett år, om den blivit "inofficiellt försenad" en gång så kan det hända igen... Argh! Nej positiva tankar!

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Ja, då är det Z-A och inte Z-Λ 🙂

Det är väll Pokemon Legend Z och Pokemon Legend A,

Dom släpper ju alltid en duett.

Röd & Grön
X & Y
Black & White
Shield & Sword
Scarlet & Violet

Z & A

Så tolkar jag det. Att det kommer heta Z-A makes no sense. Utspelar sig i samma värld som X & Y. Efter Y kommer Z som är sista bokstaven och efter Z kommer A som är första bokstaven i alfabetet.

Som gertzy skrev. 2025 release och ingen logga betyder ju att det är Switch 2 spel med 99.9% sannolikhet. Hade det varit ett Switch 1 spel så hade dom satt dit en Switch logga.

Dom visade inte heller spelet, bara concept art. Förmodligen får dom inte visa spelet eftersom det är Switch 2 som inte är utannonserad.

Tror det är en exklusiv Switch 2 titel och inte ens crossgen. Hade det kommit till Switch så hade dom återigen visat en Switch logga.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Hurra till tråden!🎂🎂

<3

Skrivet av anon_326145:

Inte du, men jag 🙂

Jaha, sorry, trodde du försökte rätta mig Ja, det var lite klurigt att utläsa från loggan vad titeln verkligen var. Tycks finnas någon karaktär det kan åsyfta. Ska bli intressant att se!

Skrivet av Khonmon:

Missade också loggan först men var någon på streamen jag kollade på som nämnde den.
Kan vara så att de visade lite för att de inte hunnit göra klart så mycket... Men vi får försöka vara positiva
Jag är tyvärr inte helt 100% säker att Switch 2 kommer utannonseras inom ett år, om den blivit "inofficiellt försenad" en gång så kan det hända igen... Argh! Nej positiva tankar!

Ja, jag nämnde det för streamen jag kollade på så han drog upp trailern igen så vi kollade och då såg jag loggan. Skyller på att den var i hörnet hehe. Och tror inte konsolen blir mer försenad än efter 2025, det vore nog förödande för Nintendo och dess investerare som lär vilja ha tydliga besked om framtidsplaner nu när nästa FY drar igång här snart. Så även om den är 13-15 månader bort kan den ändå utannonseras, Wii U var ju utannonserad 1,5 år innan släpp så kan ju hända igen

Inaktiv
Skrivet av Belgaar:

Det är väll Pokemon Legend Z och Pokemon Legend A,

Dom släpper ju alltid en duett.

Röd & Grön
X & Y
Black & White
Shield & Sword
Scarlet & Violet

Z & A

Så tolkar jag det. Att det kommer heta Z-A makes no sense. Utspelar sig i samma värld som X & Y. Efter Y kommer Z som är sista bokstaven och efter Z kommer A som är första bokstaven i alfabetet.

Som gertzy skrev. 2025 release och ingen logga betyder ju att det är Switch 2 spel med 99.9% sannolikhet. Hade det varit ett Switch 1 spel så hade dom satt dit en Switch logga.

Dom visade inte heller spelet, bara concept art. Förmodligen får dom inte visa spelet eftersom det är Switch 2 som inte är utannonserad.

Tror det är en exklusiv Switch 2 titel och inte ens crossgen. Hade det kommit till Switch så hade dom återigen visat en Switch logga.

Det kan vara som du säger att det är två spel. Även att förra Legends bara var ett spel så betyder det inte att nästa också är det.

Det med Switch loggan så är det bara att du kollar på bilden som jag postade längre upp så ser du att den kommer till Switch 🙂

Skrivet av Gertzy:

Jaha, sorry, trodde du försökte rätta mig Ja, det var lite klurigt att utläsa från loggan vad titeln verkligen var. Tycks finnas någon karaktär det kan åsyfta. Ska bli intressant att se!

Nej, det var ingen rättelse 😜
Jo det var lite klurigt men som du säger kan det ha något med en ny Pokémon att göra.
Samtidigt är ju det den elfte grekiska bokstaven… 11??? Nej, nu börjar jag nog över analysera.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag sitter och fantiserar lite nu med vad Nintendo skulle kunna göra med sin nästa konsol.
Tänkte om de fixar till dockningsstationen lite mer så att den skulle kunna funka både att koppla sin konsol till teven plus ett tillbehör att ”streama” till.
Jag menar om det skulle gå att göra det så skulle man kunna göra så att man skulle kunna spela multiplayer mellan dockningsstationen och den bärbara konsolen, så att en eller flera spelar på teven medan en spelar bärbart (eller att flera möts, ett lag på teven och ett lag gemensamt på den bärbara)
Detta skulle också kunna underlätta om DS spel skulle komma till Switch Online då en skärm skulle kunna vara på teven och den andra på den bärbara konsolen.
Plus att fler Wii U spel skulle kunna dyka upp.

Det går att om man har två mariokart och två Switch att en kör på tvn med fler spelare och en handhållet, jag har testat men jag gillade det inte.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Inaktiv
Skrivet av lonian:

Det går att om man har två mariokart och två Switch att en kör på tvn med fler spelare och en handhållet, jag har testat men jag gillade det inte.

Jo det vet jag att det går. Men om det gick att streama till dockningsstationen istället så kan man bara ha en kassett och en Switch 2 men samtidigt kan man fortfarande göra som på vanliga Switch om man vill göra så istället.
Att kunna koppla sin Switch 2 till dockningsstationen via streamning skulle bli som att ha 2 skärmar på sin konsol precis som med Wii U. Bara att Switch 2 är mer som en Switch än en Wii U eftersom det då är dockningsstationen som är ett extra tillbehör och inte Gamepaden som det var på Wii U.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jo det vet jag att det går. Men om det gick att streama till dockningsstationen istället så kan man bara ha en kassett och en Switch 2 men samtidigt kan man fortfarande göra som på vanliga Switch om man vill göra så istället.
Att kunna koppla sin Switch 2 till dockningsstationen via streamning skulle bli som att ha 2 skärmar på sin konsol precis som med Wii U. Bara att Switch 2 är mer som en Switch än en Wii U eftersom det då är dockningsstationen som är ett extra tillbehör och inte Gamepaden som det var på Wii U.

Vet inte om det handlar om just dockan, men det verkar på nyligen "läckta" patent som att de kommer satsa mer på Wii U-konceptet med en spelledare och flera andra kontroller/spelare som connectar till den för att spela tillsammans / mot varandra. Så det verkar ju vara någonting som Nintendo vill försöka återupptäcka och försöka sig på igen på ett koncept som annars är mer kommersiellt gångbart än Wii U någonsin kunde bli.

Medlem

https://x.com/pokemon/status/1762485535560368544?s=46

”#PokemonLegendsZA, an ambitious new entry to the Pokémon video game series, will launch on Nintendo Switch systems in 2025!”

Pokemon Company - Ovan tweet. Switch Systems (i plural) går att tolka på lite olika sätt. Jag tolkar det som att nästa konsol heter någonting med Switch och att Pokemon Legends ZA är crossgen title.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

https://x.com/pokemon/status/1762485535560368544?s=46

”#PokemonLegendsZA, an ambitious new entry to the Pokémon video game series, will launch on Nintendo Switch systems in 2025!”

Pokemon Company - Ovan tweet. Switch Systems (i plural) går att tolka på lite olika sätt. Jag tolkar det som att nästa konsol heter någonting med Switch och att Pokemon Legends ZA är crossgen title.

Såg denna bilden på en Discord-server, men trots det går det ju att tolka som du gör att det även inkluderar en "Switch 2" och att den ingår i familjen. Men det är inte garanterat då de tre nuvarande konsolerna räknas som flera system av Nintendo.

Bra video om Z-A titeln och designen!

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jo det vet jag att det går. Men om det gick att streama till dockningsstationen istället så kan man bara ha en kassett och en Switch 2 men samtidigt kan man fortfarande göra som på vanliga Switch om man vill göra så istället.
Att kunna koppla sin Switch 2 till dockningsstationen via streamning skulle bli som att ha 2 skärmar på sin konsol precis som med Wii U. Bara att Switch 2 är mer som en Switch än en Wii U eftersom det då är dockningsstationen som är ett extra tillbehör och inte Gamepaden som det var på Wii U.

Jag har länge velat ha en konsol som har två HDMI portar för två tv aparater.
Om det skulle komma så skulle jag skaffa två tvs intill varandra, eller koppla in mina datorskärmar.

En annan lösning är om det kom glasögon som bara visar en del av bilden på tvn och en annan person ser den andra delen av bilden.
Det fungerade ju när jag hade 3D tv, men det kanske är omöjligt på nuvarande bild på tv aparater.

https://youtu.be/A_GlxVCtzJs?si=wQmI3qE5RJT7L6zi


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Vet inte om det handlar om just dockan, men det verkar på nyligen "läckta" patent som att de kommer satsa mer på Wii U-konceptet med en spelledare och flera andra kontroller/spelare som connectar till den för att spela tillsammans / mot varandra. Så det verkar ju vara någonting som Nintendo vill försöka återupptäcka och försöka sig på igen på ett koncept som annars är mer kommersiellt gångbart än Wii U någonsin kunde bli.

Intressant.
Ja, på Wii U så streamades bilden till Gamepaden vilket gjorde att man var tvungen att sitta i närheten av konsolen även om man ville spela bärbart.
Skulle det istället vara dockningsstationen som man streamade till så kan man fortfarande vara vart man vill när man spelar bärbart och skulle det gå över ens internet modem (både dockan och Switchen kopplas till modemet) så skulle man typ kunna sitta vart som helst i sin lägenhet eller sitt hus och spela mot varandra mellan tv och bärbart.
Så det skulle verkligen bli ett bättre koncept än det de hade på Wii U.

Skriv svar