Varför så många år mellan GTA-spelen?

Medlem
Skrivet av Sur Apan:
Medlem

Jo jag vet har spelat båda spelen, men inte fan har det nått med GTA att göra. Mest det jag reagerade på om du inte tror att alla 3dje persons spel är GTA kopior?

Medlem

Varför tar det så lång tid att göra Half-life 3?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Så - ingen konkurrens i Open world genren? (Och nu pratar jag inte pengar utan utbud)

* Watchdogs 2
* Witcher, Cyberpunk 2077
* Skyrim, Fallout (och snart Starfield)
* Dying Light
* Saints Row (Om detta inte är en rak GTA kopia så vet jag inte vad som är)
* State of Decay (Ren GTA kopia med zombies)

Håller med om alla utom Dying light och State of Decay. Dom må ha öppna världar men inget som är GTA med något utav dem.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av lonian:

Varför tar det så lång tid att göra Half-life 3?

För att dom inte börjat på det ännu?


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av ompalompa:

Rockstar tjänar fortfarande mycket pengar på GTA5 (speciellt onlinedelen).
Skulle de släppa GTA6 medana GTA5 fortfarande går bra ekonomiskt så skulle det leda till att de konkurrerar med sig själva, iom att "alla" skulle börja spela GTA6 istället.

Tror inte det är det stora problemet, tänk om de släpper GTA6 och det bombar. Kommer då de som spelade GTA5 komma tillbaka till GTA5 online? Hur kommer det gå med aktien om deras nästa storspel bombar? Kan det innebära att Take-Two blir uppköpt?

Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Jaha ni menar antal sålda spel😁
Trodde ni menade spelvärde

Synd att man tröttnar på gta efter 5 min.

Olika. Har inte förstått vad grejen med Witcher eller Skyrim är. Men så kanske det är för att man har lite svårt för fantasy överlag. 😀

Har t.ex. inte orkat ta mig igenom Game Of Thrones-serien.

GTA och RDR däremot, där lades allt för mycket tid.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Så - ingen konkurrens i Open world genren? (Och nu pratar jag inte pengar utan utbud)

* Watchdogs 2
* Witcher, Cyberpunk 2077
* Skyrim, Fallout (och snart Starfield)
* Dying Light
* Saints Row (Om detta inte är en rak GTA kopia så vet jag inte vad som är)
* State of Decay (Ren GTA kopia med zombies)

Fast det handlar inte rakt av om Open World genren.
Att jämföra Skyrim, Fallout och Witcher med GTA är som att jämföra Super Mario Bros 1 med Dead Cells då båda är plattformare.

Bara för att spelen är Open World betyder inte att det är samma typ av spel annars kan du lägga till Minecraft till den listan av konkurrenter.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Fast det handlar inte rakt av om Open World genren.
Att jämföra Skyrim, Fallout och Witcher med GTA är som att jämföra Super Mario Bros 1 med Dead Cells då båda är plattformare.

Bara för att spelen är Open World betyder inte att det är samma typ av spel annars kan du lägga till Minecraft till den listan av konkurrenter.

Och Sonic Frontiers.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av robbis:

För att dom inte börjat på det ännu?

Det är ju egentligen HL2 episode 3. Gabe förklarar i en video att de hade tänkt anställa folk att göra episode 4, så del 3 var uppenbarligen påbörjad.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Så - ingen konkurrens i Open world genren? (Och nu pratar jag inte pengar utan utbud)

* Watchdogs 2
* Witcher, Cyberpunk 2077
* Skyrim, Fallout (och snart Starfield)
* Dying Light
* Saints Row (Om detta inte är en rak GTA kopia så vet jag inte vad som är)
* State of Decay (Ren GTA kopia med zombies)

Witcher, Cyberpunk, skyrim, fallout och Starfield är rollspel så det vore fel att jämföra med GTA.

12
Skriv svar