Elden Ring - en helvetesresa värd att genomföra?

Medlem

https://youtu.be/aVKSZTEZj7E

Det där är en godkänt animerad björn som har basic animationer. Det är inget mer inget mindre. Snyggt är det fan inte

Geeks Gaming
Skrivet av Tung:

https://youtu.be/aVKSZTEZj7E

Det där är en godkänt animerad björn som har basic animationer. Det är inget mer inget mindre. Snyggt är det fan inte

Gillar titeln på videon ”secret hidden boss”.
Frågan är om man ens kan undvika den ”bossen” på väg mot trädet eller mot ruinerna 😂
Men betan var betan

Med det sagt så är det video fångat från betan.
Ja, tycker man grafiken är kass så tycker man det.
Jag är inte med på människors behov att bevisa detta eller bevisa motsatsen.

Dock tror jag många blandar ihop estestik med grafik en del

eld
Medlem
Skrivet av Tung:

https://youtu.be/aVKSZTEZj7E

Det där är en godkänt animerad björn som har basic animationer. Det är inget mer inget mindre. Snyggt är det fan inte

Det är en björn ja, precis som i red dead 2, inget mer eller mindre, båda är kompetenta assets och snygga:

Men som ovanstående har sagt, vi har börjat gå in på smaksak nu. Då kommer åsikter börja variera, precis som i denna recension och alla andra.

Hade jag sett någon av dessa björnar och dess animationer i någons portfolio så hade de inte haft problem att få jobb någonstans kan jag dock säga.

Vill du diskutera saker som brist på animation blending alá last of us 2, bristen på foilage på marken som man ser i horizon 2, eller diverse toma områden i spelvärlden så kommer jag hålla med dig om att andra spel är mer grafiskt kompetenta, men som det är nu så hyllar ju majoriteten av alla recensioner just hur elden ring ser ut.

Medlem

"Grafik och motor inte bra, det är faktum"
Min 6 åriga systerdotter argumenterar bättre än så

Medlem

Jag har radat upp problemen jag och bekanta har med spelet och vad dom haft problem med i alla sina spel. Att ni inte håller med är smärtsamt uppenbart och jag säger att grafiken absolut inte spelar någon roll för det gör ändå bra spel.

Det är bra grafik det är ingenstans groundbreaking komma i byxorna snyggt på, jag lägger ner att argumentera mot kören och alla recensenter som gett det 5or eller 97% över hela nätet.

Fanboyhetsen är ett faktum

FM-guru
F.d. Sisyr

Är det något From är bra på vad gäller utseende så är det väl just framför allt "karaktärer" (djur/monster/folk) men även arkitektur. Natur är man däremot inte lika vassa på, rent allmänt.

I övrigt säger det väldigt mycket mer om en själv än andra om man kallar alla som inte delar ens åsikt för fanboy/hater. Det är fullt rimligt att folk tycker olika. Jag tycker manus i Last of Us 2 är riktig pannkaka, men det betyder inte att jag går runt och grinar över vilka okunniga fanboys alla är som gillar det. Smaksak.

Medlem
Skrivet av Tung:

Jag har radat upp problemen jag och bekanta har med spelet och vad dom haft problem med i alla sina spel. Att ni inte håller med är smärtsamt uppenbart och jag säger att grafiken absolut inte spelar någon roll för det gör ändå bra spel.

Det är bra grafik det är ingenstans groundbreaking komma i byxorna snyggt på, jag lägger ner att argumentera mot kören och alla recensenter som gett det 5or eller 97% över hela nätet.

Fanboyhetsen är ett faktum

Du gillar att använda ordet faktum va? Jag tycker det är ett snyggt spel, både grafiskt och estetiskt.
Vad jag märker är det tvärtom, folk som inte gillar spelet/grafiken som gör allt för att argumentera mot folk som gillar spelet.
Titta bara på denna "recensionen" och alla dina kommentarer du spenderat tid och energi på att skriva. Det märks att du är lite väl besatt, skulle rekommendera att bara gå vidare nästa gång istället för att försöka motbevisa fansens optimism om spelet

Medlem

Återigen, jag har sagt vad jag tycker och det är ingen hemlighet att grafik och optimering inte är from softs styrka

Jag är bara förvånad att många blir så förbannat butthurt för att man kallar spelet okej när man aldrig blivit förbannad innan. För deras spel har aldrig varit grafiska mönster och det är liksom inte poängen heller.

Tydligen träffar man en nerv.

Medlem
Skrivet av zevile:

Du gillar att använda ordet faktum va? Jag tycker det är ett snyggt spel, både grafiskt och estetiskt.
Vad jag märker är det tvärtom, folk som inte gillar spelet/grafiken som gör allt för att argumentera mot folk som gillar spelet.
Titta bara på denna "recensionen" och alla dina kommentarer du spenderat tid och energi på att skriva. Det märks att du är lite väl besatt, skulle rekommendera att bara gå vidare nästa gång istället för att försöka motbevisa fansens optimism om spelet

Alla mína kommentarer? Jag har spelat igenom Bloodborne DS3 sekiro och det är inte snygga spel, det är svåra nishade spel som inte passar alla och det är helt okej.

Jag skrev att det är konstigt att man helt plötsligt börjat bry sig om grafik från en utvecklare som inte är bra på det. Sen började man gå loss om att det visst är snyggt igen... Ha kul med spelet jag kommer köpa det nästa månad

Medlem
Skrivet av Menige_Erik:

Vet inte hur mycket du själv har spelat Elden Ring eller andra soulsborne, men åtminstone för mig är upplevelsen av respektive boss betydligt större än att jag bara går in och slår dem på anklarna. Att lära sig en boss mönster och dess attacker är a och o. I princip alla bossar i dessa spel kan du slå på fingrarna utan att förlora ett uns hp såvida du är duktig nog och lärt dig hur dem fungerar, misstag straffas. Exempelvis drakars eld dödar dig på ett uns i elden ring om du inte rör dig (vilket känns fett rimligt). Sen har du förmågan att lamslå bossar på olika sätt och på så vis straffa dem genom att hugga dem i ögat etc vilket ger det hela en väldigt satisfying och cinematisk touch tycker jag. Jag tror jag förstår hur du menar, men repertoaren i dessa spelen är ju hur du själv väljer att spela, väldigt annorlunda att se hur t.ex. en magiker tar sig an en strid jämfört med någon som bär tung rustning och svärd.

Visst måste man lära sig attackmönster och så för dom olika bossarna (och övriga fiender också) men det är väl ändå ungefär samma sätt att slå bossarna i typ alla From spel? Rulla eller blockera attacker för att sen försöka hinna fram och slå några gånger. Eller kasta magier om det är det man föredrar. Det finns kanske andra sorters bossar men dom jag har mött i tidigare spel följer ungefär det mönstret.
Det är ju inte ett pussel som i Shadow of the Colossus där man kanske måste lista ut att man först måste skjuta en del av bossen med pilbåge först för att sen komma åt dess svaga punkt. Eller maskinerna i Horizon där man kan skjuta olika delar för att göra mer eller mindre skada.
Jag säger inte att det är dåligt men för min del känns det en del som att om man lär sig hur Dark Souls fungerar kan man grunderna i alla andra From spel också. Nu har dom ju i och för sig lagt till hästen den här gången så det har ju uppdaterats lite


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Korvspad:

Det är en bedrift att lyckas likna Elden Ring vid Animal Crossing 😂 Men jag förstår faktiskt kopplingen.

Själv föredrar jag spel utan svårighetsgradsinställning då jag tycker det tar bort från inlevelsen att kunna påverka världen genom menyval. Det är lite som att använda fuskkoder. Sen är det förstås inte kul när spel får en att känna sig kass, men en annan är ju så envis att man kör på tills det går.

Haha tack, det krävs en intellektuell urkraft för det

Det är dock samma argument för alla spel. "Jag tycker det tar bort mycket av inlevelsen att spela på annat än Hard" brukar det heta. Har sett det i många recensioner såväl i speltidningar som på hemsidor som denna. Men vet du vad? Tycker du det så spela på hard. Ingenting förändras för dig om jag kan spela på easy. Har aldrig förstått den invändningen faktiskt. Jag klassar mig själv som en "hardcore mainstream gamer", dvs jag gillar många olika slags spel men är inte jättebra på dem och jag föredrar att få uppleva spelen och dess handling snarare än att dö hela tiden. Älskar när spel har svårighetsgrader i stil med "Experience story mode" (tror det var senaste Star Wars av EA som hade något liknande) där man mest vill spela för att ta del av världen och handlingen och annat motstånd är inte så komplicerat. Varför är så många så elitistiska och vill ta det ifrån mig? Sen så har jag ju ironiskt nog läst om de som använder moddar till just Elden Ring för att få bättre stats på vapen och rustningar etc. Så du borde ju ha större problem med det än att kunna välja svårighetsgrad?

Medlem
Skrivet av General White:

Lite cringe kanske.... men samtidigt måste jag också ifrågasätta valet att inte ha justerbar svårighetsgrad. Varför inte? Att tvinga folk att spela igenom på frusterande svår nivå, är det verkligen nödvändigt? De som vill plåga sig igenom behöver ju isf inte sänka till easy och således tappa sin självupplevda cred.

Jag har inte lirat Elden Ring, det verkar å ena sidan lovande men samtidigt vet jag inte om jag skulle ha tålamodet för det heller.

De som gnäller om svårighetsgrad förstår sig inte på hur det här spelet fungerar.
Använder man de verktyg som Fromsoft ger dig så blir det här deras lättaste spel någonsin.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha tack, det krävs en intellektuell urkraft för det

Det är dock samma argument för alla spel. "Jag tycker det tar bort mycket av inlevelsen att spela på annat än Hard" brukar det heta. Har sett det i många recensioner såväl i speltidningar som på hemsidor som denna. Men vet du vad? Tycker du det så spela på hard. Ingenting förändras för dig om jag kan spela på easy. Har aldrig förstått den invändningen faktiskt. Jag klassar mig själv som en "hardcore mainstream gamer", dvs jag gillar många olika slags spel men är inte jättebra på dem och jag föredrar att få uppleva spelen och dess handling snarare än att dö hela tiden. Älskar när spel har svårighetsgrader i stil med "Experience story mode" (tror det var senaste Star Wars av EA som hade något liknande) där man mest vill spela för att ta del av världen och handlingen och annat motstånd är inte så komplicerat. Varför är så många så elitistiska och vill ta det ifrån mig? Sen så har jag ju ironiskt nog läst om de som använder moddar till just Elden Ring för att få bättre stats på vapen och rustningar etc. Så du borde ju ha större problem med det än att kunna välja svårighetsgrad?

Svårighetsgraden går hand i hand med deras speldesign. Det här är för övrigt det lättaste spelet de har gjort om du faktiskt lägger mer än 5 minuter på att tänka efter lite.
Varför inte bara acceptera att det här är spelet de vill göra och vad fansen vill ha? Ingen tvingar dig till att spela det.

eld
Medlem
Skrivet av Tung:

Alla mína kommentarer? Jag har spelat igenom Bloodborne DS3 sekiro och det är inte snygga spel, det är svåra nishade spel som inte passar alla och det är helt okej.

Jag skrev att det är konstigt att man helt plötsligt börjat bry sig om grafik från en utvecklare som inte är bra på det. Sen började man gå loss om att det visst är snyggt igen... Ha kul med spelet jag kommer köpa det nästa månad

Så nu tycker ingen att spelen är snygga?

eld
Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha tack, det krävs en intellektuell urkraft för det

Det är dock samma argument för alla spel. "Jag tycker det tar bort mycket av inlevelsen att spela på annat än Hard" brukar det heta. Har sett det i många recensioner såväl i speltidningar som på hemsidor som denna. Men vet du vad? Tycker du det så spela på hard. Ingenting förändras för dig om jag kan spela på easy. Har aldrig förstått den invändningen faktiskt. Jag klassar mig själv som en "hardcore mainstream gamer", dvs jag gillar många olika slags spel men är inte jättebra på dem och jag föredrar att få uppleva spelen och dess handling snarare än att dö hela tiden. Älskar när spel har svårighetsgrader i stil med "Experience story mode" (tror det var senaste Star Wars av EA som hade något liknande) där man mest vill spela för att ta del av världen och handlingen och annat motstånd är inte så komplicerat. Varför är så många så elitistiska och vill ta det ifrån mig? Sen så har jag ju ironiskt nog läst om de som använder moddar till just Elden Ring för att få bättre stats på vapen och rustningar etc. Så du borde ju ha större problem med det än att kunna välja svårighetsgrad?

Även om jag tror att spelen lever lite på sin svårighet så är jag absolut 100% med på att elden ring hade kunnat ha easy modes utan att någon hade fått lida.

En nybörjare i dessa spel hade ju fått samma challenge i easy som en veteran i spelserien hade fått som normalt.

Medlem
Skrivet av eld:

Så nu tycker ingen att spelen är snygga?

Ni tycker ju det och varsågoda att göra det så mycket ni vill. Jag tycker inte det är något man behöver prisa dom till skyarna för öht utan för att dom gör svåra spel med belöning för ihärdighet.

Jag kommer inte spela det för att det är snyggt, jag är lite orolig för att det blir generisk open world bös när man kan springa runt farliga bossar. Inte min idé av ett souls spel.

Jag kommer inte spela det för det otroligt härliga communityt heller

Medlem

Jag refundade spelet nästan direkt. Var verkligen inte i min stil. Klumpiga kontroller också


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Tycker synd om er som inte gillar. Ni missar något som saknar motstycke. Spelet är proppat med bossar, lore, utforskande och utmaningar. Blod, svett och tårar.

Och snyggt är det med!

10/10

Medlem
Skrivet av Tung:

Ni tycker ju det och varsågoda att göra det så mycket ni vill. Jag tycker inte det är något man behöver prisa dom till skyarna för öht utan för att dom gör svåra spel med belöning för ihärdighet.

Jag kommer inte spela det för att det är snyggt, jag är lite orolig för att det blir generisk open world bös när man kan springa runt farliga bossar. Inte min idé av ett souls spel.

Jag kommer inte spela det för det otroligt härliga communityt heller

Haha ok! Hoppas du spelar nåt du tycker om

Medlem
Skrivet av loerk:

Svårighetsgraden går hand i hand med deras speldesign. Det här är för övrigt det lättaste spelet de har gjort om du faktiskt lägger mer än 5 minuter på att tänka efter lite.
Varför inte bara acceptera att det här är spelet de vill göra och vad fansen vill ha? Ingen tvingar dig till att spela det.

Eh? Jag har knappt spelat tidigare titlar i serien - vilket jag redan skrivit. Dessutom har jag redan skrivit att jag lämnar spelet åt dem som uppskattar det och att jag fullt accepterar att det inte är för mig. Så om du ägnat mer än fem minuter åt att faktiskt läsa mina inlägg istället för att dumförklara mig hade du sluppit dumförklara dig själv på köpet.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Eh? Jag har knappt spelat tidigare titlar i serien - vilket jag redan skrivit. Dessutom har jag redan skrivit att jag lämnar spelet åt dem som uppskattar det och att jag fullt accepterar att det inte är för mig. Så om du ägnat mer än fem minuter åt att faktiskt läsa mina inlägg istället för att dumförklara mig hade du sluppit dumförklara dig själv på köpet.

Fast genom att skriva denna "recension" som är ämnat för andra att läsa, specifikt fans av serien så lämnar du det inte riktigt åt andra som uppskattar spelet. Speciellt inte på sättet du skrev inlägget på

Medlem
Skrivet av zevile:

Fast genom att skriva denna "recension" som är ämnat för andra att läsa, specifikt fans av serien så lämnar du det inte riktigt åt andra som uppskattar spelet. Speciellt inte på sättet du skrev inlägget på

Nej, hur ska någons upplevelse av spelet överleva denna satiriska megabomb som översatts till 194 språk och publicerats i alla stora dagstidningar och kulturella magazines värda namnet`? Det är ju totalt kört för spelet nu. Förlåt världen för att jag förstörde det för er. Ska sansa mig nästa gång!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nej, hur ska någons upplevelse av spelet överleva denna satiriska megabomb som översatts till 194 språk och publicerats i alla stora dagstidningar och kulturella magazines värda namnet`? Det är ju totalt kört för spelet nu. Förlåt världen för att jag förstörde det för er. Ska sansa mig nästa gång!

Nej, denna har inte ingen större påverkan på nån tror jag! Sa bara ifrån för jag höll inte med din poäng. Hoppas du inte känner dig dumförklarad!

Medlem
Skrivet av zevile:

Nej, denna har inte ingen större påverkan på nån tror jag! Sa bara ifrån för jag höll inte med din poäng. Hoppas du inte känner dig dumförklarad!

Nej precis. Att skriva ned något är inte samma sak som att inte vilja andra ska kunna njuta av det. Jag menar, jag ogillar många Marvel-filmer och skulle inte tveka två röda på att skriva en negativ recension på deras skräp men samtidigt vet jag att de har helt sinnessjukt stor publik som går och ser film efter film. Har jag problem med att de gillar det jag ogillar? Nej. Blir de underhållna och tycker det är värt biobiljetten så good for them. Och nej, jag känner mig inte dumförklarad av ditt inlägg och det var inte dig jag ursprungligen citerade så no need to worrie.

Medlem
Skrivet av zevile:

Haha ok! Hoppas du spelar nåt du tycker om

Jo juryn är ju inne och det är det bästa sen skivat bröd tydligen.

Medlem
Skrivet av Tung:

Jo juryn är ju inne och det är det bästa sen skivat bröd tydligen.

Tycker det är väldigt roligt när spel lever upp till skyhöga förväntningar. Precis som Red Dead 2, Breath of the wild eller varför inte, Flight Simulator (för att ta tre ganska olika spel).

Vissa hade en helt annan upplevelse än vad jag hade med Cyberpunk och utsåg det som årets spel. Jag har svårt att inte glädjas med dem som känner så efter år av förväntan.

Sen tror jag att det är skillnad på hur man uttrycker sina åsikter. Att säga att det är gammalt, ful grafik och alla andra som inte håller med är fanboys och butthurt är väl kanske inte riktigt en nivå som tilltalar mig. Hänger på forum för att ta del av olika åsikter och en fördel är ju att det finns så många olika synvinklar på samma spel och diskuterar mer än gärna.

För min egen del har Elden Ring gett mig en spelglädje som jag inte känt sedan Resident Evil 2 på Playstation 1. Hoppas du har något som du känner likadant för!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nej precis. Att skriva ned något är inte samma sak som att inte vilja andra ska kunna njuta av det. Jag menar, jag ogillar många Marvel-filmer och skulle inte tveka två röda på att skriva en negativ recension på deras skräp men samtidigt vet jag att de har helt sinnessjukt stor publik som går och ser film efter film. Har jag problem med att de gillar det jag ogillar? Nej. Blir de underhållna och tycker det är värt biobiljetten så good for them. Och nej, jag känner mig inte dumförklarad av ditt inlägg och det var inte dig jag ursprungligen citerade så no need to worrie.

Hade dock mer än gärna hört mer om varför du tycker som du gör som inte framkommer i recensionen. Recensionen innehåller en hel del humor men förklarar knappt varför du tycker som du gör. Det är lite synd då jag tror det hade varit intressant att läsa. I det citerade inlägget kommer du med väldigt goda tankar på en bra nivå. Du har dock lyckats skriva en väldigt unik recension, det får jag ge dig

Medlem
Skrivet av Joewson:

Tycker det är väldigt roligt när spel lever upp till skyhöga förväntningar. Precis som Red Dead 2, Breath of the wild eller varför inte, Flight Simulator (för att ta tre ganska olika spel).

Vissa hade en helt annan upplevelse än vad jag hade med Cyberpunk och utsåg det som årets spel. Jag har svårt att inte glädjas med dem som känner så efter år av förväntan.

Sen tror jag att det är skillnad på hur man uttrycker sina åsikter. Att säga att det är gammalt, ful grafik och alla andra som inte håller med är fanboys och butthurt är väl kanske inte riktigt en nivå som tilltalar mig. Hänger på forum för att ta del av olika åsikter och en fördel är ju att det finns så många olika synvinklar på samma spel och diskuterar mer än gärna.

För min egen del har Elden Ring gett mig en spelglädje som jag inte känt sedan Resident Evil 2 på Playstation 1. Hoppas du har något som du känner likadant för!

Jag har kört det hos polare och testat lite, det är en fräck värld som alla deras världar med en ursäkt till varför man dör och dör och dör invävd i en plot jag förstår väldigt lite av och känner att jag inte behöver sätta mig in i för att spela. Det är precis som att dom blandat DS3 Bloodborne och Sekiro i en liten kittel, det ser exakt ut som Sekiro och det är långt ifrån dåligt.

Det är kul att man får mer av samma med väldigt lite ändringar till orginalreceptet. Men dom kommer aldrig kunna toppa Bloodborne

Medlem
Skrivet av Tung:

Jag har kört det hos polare och testat lite, det är en fräck värld som alla deras världar med en ursäkt till varför man dör och dör och dör invävd i en plot jag förstår väldigt lite av och känner att jag inte behöver sätta mig in i för att spela. Det är precis som att dom blandat DS3 Bloodborne och Sekiro i en liten kittel, det ser exakt ut som Sekiro och det är långt ifrån dåligt.

Det är kul att man får mer av samma med väldigt lite ändringar till orginalreceptet. Men dom kommer aldrig kunna toppa Bloodborne

Jag kan hålla med om att det är lite för många timmar att vandra i mörkret, speciellt för de som är nya, för att hitta questkedjor (kan ärligt säga att Elden Ring innehåller ett par riktigt bra sådana om än en del bisarra). Jag tror absolut det finns många som tappar intresset på vägen och blir frustrerade. Jag själv uppskattade min första resa genom världen och hade ett hum om var jag skulle leta men det var nog på grund av att jag blev klar med Demon’s Souls typ en vecka innan så var uppvärmd. Det tog mig över 120 timmar att ta mig igenom första varvet.

Det finns absolut utrymme för ett easymode i Elden Ring men vill inte ha något hard mode där alla fienden bara får en massa extra hälsa till ingen nytta som i så många andra spel. Ett story mode, för storyn är faktiskt intressant på vägen, är jag för. Fler som får uppleva slutet är bara bra för alla kan jag tycka även om jag själv inte hade spelat på den svårighetsgraden

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha tack, det krävs en intellektuell urkraft för det

Det är dock samma argument för alla spel. "Jag tycker det tar bort mycket av inlevelsen att spela på annat än Hard" brukar det heta. Har sett det i många recensioner såväl i speltidningar som på hemsidor som denna. Men vet du vad? Tycker du det så spela på hard. Ingenting förändras för dig om jag kan spela på easy. Har aldrig förstått den invändningen faktiskt. Jag klassar mig själv som en "hardcore mainstream gamer", dvs jag gillar många olika slags spel men är inte jättebra på dem och jag föredrar att få uppleva spelen och dess handling snarare än att dö hela tiden. Älskar när spel har svårighetsgrader i stil med "Experience story mode" (tror det var senaste Star Wars av EA som hade något liknande) där man mest vill spela för att ta del av världen och handlingen och annat motstånd är inte så komplicerat. Varför är så många så elitistiska och vill ta det ifrån mig? Sen så har jag ju ironiskt nog läst om de som använder moddar till just Elden Ring för att få bättre stats på vapen och rustningar etc. Så du borde ju ha större problem med det än att kunna välja svårighetsgrad?

Nej jag har inga problem med att du vill ha svårighetsgrader eller att någon annan fuskar. Jag menar bara att jag själv föredrar när det inte finns svårighetsgrader att välja mellan. Sen tycker jag även att det är viktigt med utmaning i spel, men finns det svårighetsgrader kör jag ändå oftast på medium. Säkert på grund av lathet 😆

Skriv svar