Recension – Crusader Kings III

Frilansare

Alltså, trots att det ska vara enklare än alla andra paradox-titlar: jösses vad rörigt! Jag får herpes! Men det är kul! Fnular just nu på VARFÖR man måste avveckla en armé innan man förklarar nytt krig. Vore det inte smartare att först bygga armén, och sen förklara krig?

Skrivet av Joakim Bennet:

Alltså, trots att det ska vara enklare än alla andra paradox-titlar: jösses vad rörigt! Jag får herpes! Men det är kul! Fnular just nu på VARFÖR man måste avveckla en armé innan man förklarar nytt krig. Vore det inte smartare att först bygga armén, och sen förklara krig?

Å andra sidan verkar inte trupperna mystiskt förintas ifall de avdankas när de är i främmande länder, som de gjorde i tvåan.

Det värsta hittills är att jag inte hittar funktionen för att koppla ihop min trupp med en allierad trupp så att mina arga krigarbönder snällt följer efter till nästa strid.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Finns det något i options så man ta bort statsen (+10 med wife, trait Hedonist gained, -15 stress, osv) som kommer i popuprutan på valen man gör?

För lite extra rpg känsla och svårighetsgrad.

Grafikfejs
Paradox Interactive
Skrivet av hannes.theorell:

Å andra sidan verkar inte trupperna mystiskt förintas ifall de avdankas när de är i främmande länder, som de gjorde i tvåan.

Det värsta hittills är att jag inte hittar funktionen för att koppla ihop min trupp med en allierad trupp så att mina arga krigarbönder snällt följer efter till nästa strid.

Det är för att det inte går Allierade följer efter dig efter bästa förmåga, men det går inte att slå ihop arméerna som man gjorde i 2:an.


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Skribent
Skrivet av Joakim Bennet:

Alltså, trots att det ska vara enklare än alla andra paradox-titlar: jösses vad rörigt! Jag får herpes! Men det är kul! Fnular just nu på VARFÖR man måste avveckla en armé innan man förklarar nytt krig. Vore det inte smartare att först bygga armén, och sen förklara krig?

Trait gained: Ill


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Går det att köpa spelet utan DRM?

Lite smått fascinerande att mina vikingatida konkurrenter har så jäkla många intressen långt söderut. En stor portion av Portugal är numera Småland.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Frilansare

Alltså spelsessionen igår kväll var whack - min nya härskare verkar ha ärvt sin fars 65-åriga älskarinna, med resultatet att hans egen fru blivit skitsur! Vad är det som händer?

Also, någon som fått sina save games inkompatibla helt plötsligt? Har inte varit någon uppdatering under helgen vad jag har märkt. Mycket lurt i vassen nu...

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Alltså spelsessionen igår kväll var whack - min nya härskare verkar ha ärvt sin fars 65-åriga älskarinna, med resultatet att hans egen fru blivit skitsur! Vad är det som händer?

Also, någon som fått sina save games inkompatibla helt plötsligt? Har inte varit någon uppdatering under helgen vad jag har märkt. Mycket lurt i vassen nu...

Båda historierna låter som typiska Crusader Kings-händelser

Medlem

@413X: Känner igen det där. Oerhört tidslukande spel som man bara förs iväg med


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

12
Skriv svar