Gameplay-premiär för Homeworld-skaparnas nya spel
Bryr mig inte ett dugg om att de kör med en F2P-modell. Blir det bra så blir det bra. Bara för att de inte tvingar på oss att betala för spelet innebär inte att det blir dåligt.
Givetvis kan det även innebära att de tvingar på oss för mycket, men tills dess vågar jag nog hoppas på att spelet blir underhållande.
League of Legends, DotA 2, Warframe, Neverwinter med mera kör med F2P utan några som helst problem. (DotA 2 kostar bara ifall du köper in dig i Betan, när det väl är released så blir det F2P om jag inte minns fel? Annars finns det tusentals nycklar precis överallt...)
Homeworld på land? blir det inte lite Ground Control då? Ser iaf ut som en blandningen mellan de två. Ska bli kul!
Jag håller helt med. Kändes mer som Ground Control än Homeworld... Men det är ju tydligen farligt att gå emot det som pöbeln påstår på FZ...
Tror inte det är världens bästa idé att kalla meningsmotståndare för "pöbeln", om man inte vill att det ska bli "farligt"
(antar att du menar en helt annan diskussion, men ändå)
I am the black wizards.
Inte vill ju spelarna köpa pay-2-own iaf. De konkreta siffror man får ut från piratkopiering när man bygger in mer rapporteringssystem i sina spel talar för sig själva.
Vilka "konkreta siffror" tror du man får ut från piratkopiering? Och vilka "inbyggda rapporteringssystem" fungerar fortfarande tillförlitligt efter att kopieringsskydd och DRM har åsidosatt? Sist men inte minst, var talar siffrorna för sig själva?
Suck, ser ut som något producerat 2007; en WiC ripoff med lite sand och illa animerade flygplan.
Närmre bestämt några delar 1999 och några upptill 2005, bättre än så var det inte grafiskt. Bedrövligt.
Verkar lite mysigt iaff.
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Vilka "konkreta siffror" tror du man får ut från piratkopiering? Och vilka "inbyggda rapporteringssystem" fungerar fortfarande tillförlitligt efter att kopieringsskydd och DRM har åsidosatt? Sist men inte minst, var talar siffrorna för sig själva?
Varje självaktad utvecklare jobbar nuförtiden med "metrics" där spelet ringer hem och rapporterar speldata som man har som grund för vidare utveckling. Det behöver inte ha något med DRM att göra. Ofta är man intresserad av sånt som var spelare ger upp och slutar spela - om alla ger upp på samma boss kanske den är dåligt designad?
Att sedan sortera datan på ett unikt hårdvaru-id och jämföra med hur många kopior man faktiskt sålt är en barnlek. Om något så kan det finnas en mörkertal som underdriver antalet piratkopior, då paranoida pirater ser till att blockera spelens hemringartendenser.
Tillförlitligheten hos dessa siffror är egentligen inte relevant när vi diskuterar beslutsunderlag för att gå f2p. Det relevanta är att utvecklare och förläggare tror på dem.
När det sedan trillar in rapporter från tio ggr fler spel än man sålt sä är det oundvikkligt att man frågar sig: varför ens försöka med pay2own? Majoriteten av spelarna spelar ju gratis ändå? Då kan man lika gärna ge bort spelet, låta gratisspelarna hjälpa till genom att fylla servrarna, och dra in pengar på andra sätt. Det finns mycket statistik som visar att procentsatsen betalande spelare i f2p-spel inte är jättelångt ifrån procentsatsen betalande spelare i många mindre pay-2-own-spel.
Källa: jag har jobbat med det är i snart tio år, och nej, jag tänker inte dela med mig av konfidentiell data.
För er som inte vill se den i extremt dålig upplösning..
För er som inte vill se den i extremt dålig upplösning..
Man kan ju även klicka på länken 'Se filmen högupplöst' under FZ's klipp.
För er som inte vill se den i extremt dålig upplösning..
Man kan ju även klicka på länken 'Se filmen högupplöst' under FZ's klipp.
Jo fast även den är ju under all kritik!