Disintegration är ett fps med strategiska inslag där man i rollen som en robot-racerförare flyger omkring på en svävarmotorcykel och ger order till sina hantlangare på marken samtidigt som man pepprar fiender för fulla muggar.

Det långsamma och taktiska gameplayet verkar dock inte ha fallit särskilt många i smaken, för bara tre månader efter releasen har utvecklaren V1 Interactive – med Halo-skaparen Marcus Lehto i spetsen – meddelat att multiplayer-delen successivt kommer att stängas under de kommande månaderna. Spelets butik stängdes för ett par dagar sedan, och den 17 november slutar servrarna att snurra för gott.

Vår spelarbas må ha visat intresset för singleplayer-kampanjen, men spelet har dessvärre haft svårt att bygga den betydande publik som krävs för en lockande multiplayer-upplevelse. Efter att ha tittat på våra alternativ så har vi kollektivt tagit beslutet att avveckla multiplayer-stödet.

I FZ's recension skrev undertecknad att jag visserligen gillade den taktiska multiplayern, men att det var tråkigt att man bara kunde använda sig av förbestämda "crews" som man inte kunde skräddarsy själv. Singleplayer-kampanjen är i sin tur helt okej, men har svårt att motivera ett köp på egen hand.